15 تا از زیباترین جزایر جهان

حتی فکر کردن به این مناطق می تواند آرامش بخش باشد .

 

 

15 تا از زیباترین جزایر جهان

 

 

وقتی آدم به زیباترین نقاط زمین فکر می‌کند، معمولاً تصویر سواحل شنی روشن و دست‌نخورده در جزایر دوردست استوایی به ذهن می‌آید. با اینکه ما بسیاری از زیباترین سواحل دیدنی را در فهرست این جزایر گنجانده‌ایم، اما سواحل دیگری نیز هست که جاذبه‌هایی دارند حیرت‌انگیزتر.

از صخره‌های آهکی جزیرة پلوان فیلیپین گرفته تا کوه‌های بلند دندانه‌دارِ دی‌یِنتس دِ ناوارینو (دندان‌های ناوارینو) در شیلی و از صنوبرانِ سر به آسمان‌سای جزیره اورکاس در اقیانوس آرام، در شمال غرب ایالات متحده تا نخل‌های پیشاتاریخی سیشلز، این 15 جزیره، به ما نشان می‌دهند که زیبایی را می‌توان به تعداد این جزایر، هربار به شکلی دیگر تعریف کرد.

 

 

کُرس، فرانسه (Corsica, France)

تعجبی ندارد که فرانسوی‌ها در جزیره‌ای با این پیچیدگی فریبنده سکنی گزینند. سواحل شنی روشن و کوه‌های ناهموار، غارهای کنار دریا، دره‌های تنگ و هیجان‌انگیز، شهرهای بندری قرون وسطایی و طبیعتی دست‌نخورده. این‌ها را همه می‌توان در کُرس یافت.

 

 

جزیره میاکو، ژاپن (Miyako Island, Japan)

بزرگ‌ترین بخش جزایر اوکیناوای ژاپن، همین میاکوست. جزیره‌ای که تصورمان از این ملت سخت‌کوش را عوض می‌کند. در آنجاست که آب‌های روشن فیروزه‌ای، سواحل نرم و تپه‌های مرجانی را می‌توان انتظار داشت. میاکو غروب‌هایی دارد که انگار روزی یک بار برای عکاسی، کران آسمان و دریا را رنگ می‌پاشد.

 

 

جزایر آزور، پرتغال (The Azores, Portugal)

دریاچه‌های آتشفشانی، حمام‌های معدنی جوشان و سرخس‌های غول‌آسا تنها چندتایی‌ست از هزاران ویژگی منحصر به فردی که آزور را تبدیل می‌کند به مجمع‌الجزایری نفس‌گیر و افسونگر در 1000 مایلی غرب پرتغال. مقصدی که انگار از جهانی دیگر آمده است.

 

 

جزیره ناوارینو، شیلی (Isla Navarino, Chile)

ظاهراً آخر زمین است. این جزیره دور (همچنین معروف به شیلی قطبی) آکنده است از کوه‌های مخروطی دندانه‌دارِ دی‌ینتس د ناوارینو (دندان‌های ناوارینو). جنگل‌های وحشی توندرا که سراسر از گلسنگ‌های رنگارنگ پوشیده شده و جنگل‌های دودی‌ای که زیستگاه گیاهان زغالین است، بخشی از دیدنی‌های این جزیره هستند که در هیچ کجای دیگر جهان، یافتنی نیست.

 

 

دومینیکا (Dominica)

دومینیکا که به آن «جزیرة طبیعت» کارائیب نیز می‌گویند، زیبایی سبزِ مست‌کننده‌ای دارد که 365 رودخانة کوچک و بزرگ را در خود نهفته است. آبشارهای مهیج و حفره‌هایی طبیعی در دل جنگل‌های بارانی که جان می‌دهند برای شنا کردن. در کنار اینها سواحلی اعجاب‌انگیز را می‌بینیم که این بار با شن‌های تیره، زیر آفتاب و امواج، انتظار هر طبیعت‌گردی را می‌کشند.

 

 

جزیره اسکای، اسکاتلند (Isle of Skye, Scotland)

اینجاست که غرق در تماشای تپه‌های ساحلی سبز بیشمار جزیره اسکای، می‌توان از دور به صدای نی‌انبان‌ها (ساز بادی اسکاتلندی) گوش سپرد. این سرزمین سخت و ناهموار، پوشیده از سوراخ‌ها و شکاف‌های سنگی‌ست. آبشارهایی که به دریا می‌ریزند، آبگیرهای جادویی پریان دریایی و قلعه‌های قرون وسطایی این جزیره را باید شخصاً کشف کرد.

 

 

میلوس، یونان (Milos, Greece)

گاهی می‌گویند یکی از رازآلودترین جزایر یونان است. میلوس تقریباً 75 ساحل دارد. چندتایی حمام معدنی و سنگ‌های خارایی که زمینش را شکل داده است. همه اینها به علاوه زیبایی مدیترانه‌ای که هوش از سرها می‌پراند.

 

 

جزیره اورکاس، ایالات متحده آمریکا (Orcas Island, U.S)

برای لحظه‌ای تصور کنید در دریای شمال غربی اقیانوس آرام هستید. اورکاس بزرگ‌ترین بخش جزایر سن ژوان است. جزیره‌ای که پر است از سروهای سرخ و صنوبرهای بلند. آن هم با مایل‌ها خط ساحلی حفاظت‌شده برای یافتن و شنیدن نهنگ‌هایش.

 

 

سنت لوسیا (St. Lucia)

کوه‌های دوقلوی میخی کوچک و بزرگ، این جزیره شرقی کارائیب را به یکی از معروف‌ترین‌های این جزایر بدل ساخته است. آن هم در دریایی که خود به خاطر زیبایی‌اش شهرت دارد. در کنار این دو کوه که شناسنامه این جزیره اند، سواحلی طلایی و جنگل‌های بارانی پرآبی آرام گرفته‌اند. کمی آن طرف تر، این آتشفشان‌ها و چشمه‌های گوگردی سنت لوسیا هستند که پیوسته می‌خروشند.

 

 

جزیره پَلَوان، فیلیپین (Palawan Island, Philippines)

این جزیره دراز و باریک در غرب فیلپین، زیبایی‌های طبیعی فراموش‌نشدنی‌ای دارد که در جای دیگری سراغ نمی‌توان کرد. رودخانه‌ای زیرزمینی را تصور کنید که از زیر استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها می‌گذرد. سنگ‌های آهکی‌ای که از تالاب‌های لاجوردی سر برمی‌آورند. در کنار اینها سواحلی را می‌بینید که خود را در حصار نخل‌ها افکنده‌اند. انگار همه ساخته شده‌اند تا سر از اینستاگرام درآورند.

 

 

جزیره کاکس کوم، میانمار (Cocks Comb Island, Myanmar)

این جزیره، ساحلی در دریای آندامان میانمار ندارد، اما به جایش تالاب قلبی شکل آن با رنگ‌هایی که مدام عوض می‌شوند، جای خالی ساحل را پر می‌کند. می‌توان از میان یک تونل شنا کرد، به این تالاب رسید و از امتحان کردن لوله‌های تنفس از زیر آب در چنین فضایی لذت برد.

 

 

جزایر سوسایتی، پولینزی فرانسه (Society Islands, French Polynesia)

از آنجا که ادا کردن بورا بورا به شکلی قشنگ‌تر از تاهیتی یا مورئا تقریباً غیرممکن است، تمام این مجمع‌الجزایر را یکجا زیر یک عنوان واحد، جزایر سوسایتی می‌خوانند. آب‌های شفاف، گیاهان سبز و شاداب جنگل‌های پرآب، خانه‌های چوبی روی آب، همه و همه تعریفی دقیق از این بهشت استوایی به دست می‌دهند.

 

 

جزایر مالدیو (The Maldives)

واقعاً نمی‌توان هیچ یک از این جزیره‌ها را از بقیه زیباتر دانست. این منطقة جنوب شرقی آسیا متشکل از 2000 جزیرة کوچک است که در کنار هم کشوری را می‌سازند به نام مالدیو. به جرأت می‌توان گفت جزایر مالدیو خاستگاه اصلی آب‌های شفاف فیروزه‌ای‌ست. جایی که انگار ساخته شده برای پریدن در آب و غواصی کردن. علاوه بر این، تعدادی از نفیس‌ترین تفرجگاه‌های دریایی جهان نیز در این جزایر قرار دارند.

 

 

جزایر سیشلز (The Seychelles)

سیشلز مجمع‌الجزایری‌ست کهن که از 115 جزیرة کوچک و بزرگ شکل گرفته است. جایی که وقتی بروید، انگار در زمان سفر کرده‌اید. خود را در میان جنگل‌های نخل دوران ماقبل تاریخ و پاره‌سنگ‌های گرانیتی‌ای خواهید یافت که در نتیجه هزاران سال فرسایش، گرد و صاف شده‌اند. این‌ها در کنار لاک‌پشت‌های غول‌پیکری که در سواحل پرسه می‌زنند، فضایی را به وجود می‌آورند که انگار مدت‌هاست زمان از حرکت بازایستاده است.

 

 

جزیره رئونیون (Reunion Island)

این جزیره فرانسوی در شرق ماداگاسکار در اقیانوس هند در دل خود، یک جنگل بارانی را نهفته است. جنگلی که در عین حال، مأمن یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است: پیتون دو لا فورنِز (میخ‌کوهِ کوره‌گون). ساحل این جزیره هم برای اینکه از قافله عقب نماند، خود را به آبگیرهای فیروزه‌ای، ‌شن‌های تیره و روشن و تپه‌های مرجانی آراسته است.

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...