معرفی باغ گوچی در فلورانس؛ غذا، مُد، و خیلی چیزهای دیگر

باغ گوچی ، اینبار میزبان خلاقیت و هنرهای گوچی


باغ گوچی (Gucci) که توسط مدیر خلاق برند گوچی، اَلساندو میشل (Alessando Michele) طراحی شده، در فلورانس و در کاخ قدیمی پالازو دلا مرکانزیا (Palazzo della Mecanzia) قرار گرفته است. کاخی که تاریخ ساخت آن به سال 1337 میلادی باز می گردد. در گالری دوطبقه ی این باغ، گذشته و حال این خانه ی مُد، از جمله لباس ها، وسایل زینتی، چیدمان های تصویری، و آثار و اشیائی هنری، به نمایش گذاشته شده اند که همگی حاکی از فضای هنری این عمارت هستند. به علاوه، در طبقه ی اول این عمارت، رستوران-گالری گوچی اوستریا (Gucci Osteria) واقع شده که حاصل همکاری باغ گوچی و سرآشپز مشهور رستوران سه ستاره یاوستریا فرانسسکانا (Osteria Francescana)، ماسیمو بوتورا (Massimo Bottura) می باشد. همچنین دو اتاق مخصوص خرده فروشی محصولات خاص باغ گوچی و با اسم تجاری این باغ به فروش می رسند. در پایین این صفحه می توانید تصاویری ازین گالری را ببینید.

رستوران-گالری گوچی اوستریا : این رستوران در طبقه ی همکف این باغ واقع شده و همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 11 شب از مهمانان پذیرایی می کند. منوی این رستوران از سفرهای سرآشپز مشهور این رستوران الهام گرفته شده و به غذاهای کلاسیک ایتالیایی، رنگ و طعم تازه ای بخشیده است. این پیچیدگی عمدی در طراحی این منو، در واقع یادآور نقش تاریخی فلورانس به عنوان یکی از مراکز تبادل فرهنگی در جهان، به ویژه در دوران رنسانس است.

 

 

بوتیکِ باغ گوچی : بوتیک باغ نیز در طبقه ی اول عمارت واقع شده و فضایی بازار مانند در دو اتاق بزرگ به خرده فروشی اختصاص یافته است. در این بوتیک محصولاتی که منحصراً برای باغ گوچی طراحی شده اند و البته در سایر فروشگاه های گوچی هم عرضه می شوند، قابل خریداری هستند.

اجناس عرضه شده در این بوتیک عبارتند از انواع کفش ها و کیف های تهیه شده از مواد خاص، دامن ها و کت های طرح دار، و محصولاتی متعددی که به صورت تک فروخته می شوند، مانند ژاکت های ابریشمی که دوخت اسم گوچی با حروف گوتیک بر آنها نقش بسته است. همچنین اشیایی از مجموعه دکوراسیون گوچی، مجلات و کتاب هایی از کتابخانه نفیس کشونلی (Cascianelli) رُم در این بوتیک عرضه می شود. لوگوی ویژه ای نیز برای باغ گوچی در دست طراحی است و به زودی به مجموعه علائم تجاری این برند اضافه می شود.

فضای این بوتیک، یادآور مغازه های قدیمی فلورانس است. وسایل به کار رفته در این بوتیک، عمدتاً اجناس خریداری شده از سمساری های منطقه هستند که تعمیر شده و با رنگ های رایج در معماری فلورانس، رنگ آمیزی شده اند. جنس مانکن ها از مخمل کبریتی استو برای ادای احترام به صنایع دستی به عنوان سرمنشأ صنعت مد، و همچنین در هماهنگی با قدمت عمارت، بخش هایی از بوتیک با فرش های دستی مفروش شده است.

 

 

گالریِ باغ گوچی – اتاق اول – جابجایی : اولین اتاقِ این گالری به جاذبه های تقارن می پردازد و همچنین تغییر مفهوم تقارن در طراحی لباس را از دوران رواج آن تا زمان اخیر و کارهای طراحانی مثل سیمون، به نمایش می گذارد.

 

 

گالریِ باغ گوچی – اتاق دوم – اثاثیه : در این بخش از گالری، اقلام معروف برند مانند کفش های راحتی، شلوار اسبی، روبان بافته ی قرمز-سبز-قرمز، پوسترهای خاص و ویژه ی عمارت، و طرح های بامبو به نمایش گذاشته شده اند.

 

 

گالریِ باغ گوچی – اتاق سوم – جهان نما : اتاق آخرِ طبقه ی اول به کیف ها، چمدان ها و لوازم سفر اختصاص یافته و نقطه ی آغاز گوچی به عنوان تولیدکننده ی لوازم چرمی برای مسافران را به نمایش می گذارد. تندیس پسرِ پادو در این اتاق، به تاریخ زندگی گوسیو گوچی و پیشخدمتی او در هتل ساوویِ لندن اشاره دارد.

 

 

سینما دوربین : این اتاق نمایش دنج مفروش با مخمل قرمز، با سی نفر ظرفیت، فیلم های از سینماگران تجربی و مستقل، نظیر فیلم ماشین ژئوس/ققنوس، از گروه فیلم سازی زاپرودر (Zapruder) را به نمایش در می آورد.

 

 

گالریِ باغ گوچی – اتاق های چهارم و پنجم – در طبیعت : در طبقه اتاق هایی قرار دارند که بیشتر به موزه ی تاریخ طبیعی شباهت دارند و علاقه ی شدید الساندو میشل (مدیر برند گوچی) به تصویرنگاری از حیوانات و باغ ها در طراحی این اتاق منعکس شده است.

 

گالریِ باغ گوچی – اتاق های چهارم و پنجم – فانی : در آخر، اتاقی که "فانی" نامگذاری شده، رد پای ورود این برند مطرح به تاریخ معاصر را از طریق نمایش اسناد، ویدیو، و خاطرات، دنبال کرده و محصولات خاصی را با نمونه های قدیمی تر آنها مورد مقایسه قرار داده تا سیر تاریخی گوچی را به نمایش بگذارد.

 

 

هزینه ی ورودی: 8 یورو برای بزرگسالان، 6 یورو برای دانشجویان و دانش آموزان. ورود برای افراد زیر 12 و بالای 65 سال رایگان است. ساعات بازدید از 10 صبح تا 7:30 عصر (ورود تا قبل از ساعت 6:30)؛

 

 
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...