10 چیز جذابی که باید در دبی (Dubai) انجام داد

نگاه متفاوت تری به دبی داشته باشیم ، شاید این شهر فقط آن چیزی نیست که همیشه در تصور ما ، وجود دارد . آسمان خراش ها ، مراکز خرید لوکس و ... تنها بخشی از این شهر نسبتاً جدید است . اینبار بازدید از مراکز مد و زیبایی تا گردشگری متفاوت و خرید در فضایی خانگی و شخصی ، می تواند به اندازه همان تصورات قدیمی ما زیبا باشد...

وقت گذرانی در آسمان خراش های معروف و مال های خرید را فراموش کنید وقتی که دبی می تواند شما را غافلگیر نماید. این ها بهترین کارهایی هستند که می توانید انجام دهید، از غرق شدن در فرهنگ، در یک موزه ی نوین تا لذت بردن از غروب خورشید در بهترین کلوپ ها.

 

 

 

باکس پارک(Box Park)، دبی
چند سال قبل در دبی افراد مدپرست (hipsters) وجود نداشت، اما اکنون وجود دارد و باکس پارک مکانی است که محل تجمع آن ها است. در این مکان، انواع رستوران ها، اشیای هنری، نورپردازی ها، و فروشگاه های کوچکی وجود دارند که هر چیزی از دوچرخه گرفته تا لوازم التحریر را می فروشند. اگر احساس گرما کردید، کافی است تا از بستنی فروشی ایتالیایی گروم (Italian gelateria Grom) ، یک یخ در بهشت ماندارین (mandarin sorbet) بخرید. قبل از عزیمت برای مراسم های خاص وب سایت باکس پارک را بررسی نمایید.

 


 

 

به بهترین کافه ساحلی شهر سر بزنید
پارک ساحلی تازه افتتاح شده ی لامر (La Mer) ، با ننوهایی بر روی دریا، و دوش هایی به شکل آلاچیق های ساحلی، و نورهایی زیبا که همه جا کشیده شده اند، رویای افراد اینستاگرامی است. بازدید از این مکان رایگان بوده و محیطی خانوادگی داشته و تعداد زیادی کافه و رستوران دارد. می توانید یک تخت استراحت یا در صورت نیاز به سایه، یک تخت استراحت با سایه بان کرایه کنید.
lamerdubai.ae


 

 

خرید کنید اما نه در یک مال
فروشگاه کامپتیور 102 (Comptoir 102) که مانند یک خانه ی شخصی است، مجموعه بی نظیری از لوازم خانگی، مد، مبلمان، هدایا، کتاب های هنری و جواهرات را به فروش می رساند. قبل از خوردن غذاهای خوشمزه و سالم منوی فصلی کافی، ساعتی شاد را به خرید بپردازید. تمامی افزودنی ها از مزارع ارگانیک فراهم شده اند. کروستینی آووکادو (avocado crostini) ، و موس شکلاتی وگان (vegan chocolate mousse) واقعا خوب هستند.
comptoir102.com

 

 

یک شب تئاتر ببینید
اپرای دبی (Dubai Opera) که در سال 2016 افتتاح و توسط معمار دانمارکی، یانوس روستاک (Janus Rostock) طراحی شده، به شکل قایق های یک دکله عربی (Arabian dhow) ساخته شده است. با وجود 2000 صندلی، فضای داخلی آن چند تکه است. دیوارها، طبقات و سقف های متحرک، امکان چیدمان های مختلف از فضایی بزرگ تا فضایی فشرده را فراهم می آورند. بلیط را از قبل رزرو کنید زیرا نمایش های موزیکال، رقص باله (ballet) ، کمدی و البته اپرا به سرعت فروخته می شوند.
dubaiopera.com

 


 

مسیرهای بیابانی ناشناخته تر را دنبال کنید
غزال عربی (Arabian Oryx) در منطقه حفاظت شده ی صحرای دوبی (Dubai Desert Conservation Reserve)
از سفرهای روزانه ی کلیشه ای توریستی صرفنظر کنید و به دامن طبیعت بازگردید. مجموعه گردشگری آنسین تریلز  گروه های گردشگری را به منطقه ی حفاظت شده ی صحرای دبی می آورد تا شاهین ها را پرواز دهند، غزال ها و آهوهای کوهی را مشاهده کنند و درختان بومی غاف (ghaf) را قبل از اتمام یک پیک نیک خوب، بکارند. اگر از هوای گرم خوشتان نمی آید بهتر است تور صبح زود را انتخاب کنید.
unseentrails.com/desert
 

 

 

از معماری و هنر سرشار شوید
نمای ساختمان لوور ابوظبی (Louvre Abu Dhabi’s exterior)
با وجود رانندگی یک ساعت و نیمه از دبی تا ساختمان لوور ابوظبی، این سفر ارزشش را دارد. ساختمان ساخته شده توسط جین نوول (Jean Nouvel) به شدت تاثیرگذار است و خود را به آرامی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهد قبل از اینکه تاثیر معماری آن در فضای کلیسا مانند آن با سقف گنبدی مشبک به اوج خود برسد. هنر در این ساختمان ملموس است، قطعات نفیسی از مصر باستان و کارهایی از هنرمندان معاصر مانند آی وی وی (Ai Weiwei) اجازه توقف تور برای یک بازدید عالی را ممکن می سازد.
louvreabudhabi.ae


 

 

رستوران فولی نیک و اسکات (Folly by Nick & Scott) در بازار مدینات جمیرا ، دبی
رستوران فولی علاوه بر دارا بودن بهترین آفتاب گیرها در سقف برای دیدین منظره غروب شهر، همانگونه که از دو سر آشپزی که 15 سال سابقه کار در رستوران گوردون رمزی (Gordon Ramsay) را دارند، انتظار می رود، غذاهای فوق العاده ای را نیز ارائه می کند. با انتخاب غذاهای مطابق با ذائقه ی خود، مانند گوشت بره ی خشک با سس سالسا و فندق و تارتار گوشت گوزن و موسیر ترد و سس ورکستشایر (Worcestershire-sauce gel) از منو بشقاب خود را شکل دهید. در طی این اوقات مفرح لیوان نوشیدنی با قطعات یخ چوبدار برای شما سرو می شود. واقعا عالی نیست؟!!
folly.ae

 

 

 

به دنبال بهترین استخر آب گرم باشید
اگر بودجه ی شما به اندازه ای نیست که بتوانید در هتل تازه افتتاح شده ی بولگاری (Bulgari Hotel) بمانید، یک تور یک روزه برای استفاده از استخر آب گرم آن در مرکز شهر رزرو کنید. بیشتر زمان به حمام درمانی (hammam treatment) خواهد گذشت، که در آنجا قبل از تمیز کردن، مرطوب نمودن و ماساژ دادن شما، ابتدا با صابون سیاه و شکوفه درخت پرتقال، روغن رز و ارگان (argan oil) شسته خواهید شد تا لذت روز تعطیل را به طور کامل احساس نمایید (گرمای سنگ مرمری که بر روی آن دراز می کشید بسیار لذتبخش است).
bulgarihotels.com/dubai

 

 

با مزه بر روی ذائقه خود کار کنید
 تور غذا با فرایینگ پن ادونچرز (Frying Pan Adventures) ، دبی
 بسیار ساده می توان چهره ی واقعی خاور میانه را در میان زرق و برق شهر دبی که اکثر مردم آن را به خاطر دارند، فراموش نمود اما قدم زدن و شرکت در تور غذا در شهر قدیمی دبی بسیار خوب است. به تور غذای فرایینگ پن ادونچرز ملحق شوید تا حین قدم زدن خیابان های شلوغ، غذاهای رستوران ها و کافه های لبنانی (Lebanese)، یمنی (Yemini) ، و فلسطینی (Palestinian) بچشید. زندگی در دبی مانند زندگی در یک بندر است بنابرین فرهنگ غذایی غنی و متنوعی دارد. 
fryingpanadventures.com

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...